Ismét állami tulajdonban a MALÉV, írja az index. Tegnap pont erről is beszélt Winkler és Karotta a rádióban, vagy inkább TV-ben? Mi a jó szó az olyan rádiós műsorra, amelyet teljes egészében követni lehet vizuálisan is? Akkor még kicsit viccelődtek vele, illetve egy hozzáértő újságírót is felhívtak ez ügyben. Voltakl érvek és ellenérvek is. Azóta -az élyszaka folyamán- megszületett a döntés, hogy a magyar állam ismét szárnyai alá veszi a légi társaságot. Anyagi szempontból erről is lehet vitázni, mint a sávolyi pályáról, hogy mennyire éri meg, meg, hogy ugyan úgy fizet majd Marcsi néni is Kiskunborzasztón a fenntartásért, aki még életében nem is utazott. No de ilyen alapon rengeteg mindent meg lehetne szüntetni, például nem lenne szociális védőháló, vagy mindenki számára biztosított tömegközlekedés. Nekem az a véleményem, hogy az alap szolgáltatásokat igen is meg kell hagyni az államnál, még ha nem is csak kizárólagos monopol helyzetben. Erre jó példa a vasút, ahol a MÁV és a GyESEV is megfér egymás mellett. De az is biztos, hogy üzleti alapon Kiskunborzasztóba, a három nyugdíjasért nem indítanának buszt. Valahogy így van ez a légitársaságok esetén is. Valamint az sem mellékes, hogy jelenleg még az állami légitársaságok kedvezményeket, vagy ha úgy tetszik előjogokat élveznek a magán társaságokkal szemben. Részben ezért is vették meg az oroszok.
Most, hogy visszakerült az államhoz továbbra se lesz nyereséges a vállalat. 2012-re jósolják, hogy nyereségesen fog működni... azonban ismerve a magyar állami válalatok eredményeit a profitszerzés terén joggal feltételezhetjük, hogy ez a jóslat is csak annyira válik be, mint a meteorológusoké...