A legtöbb magyar motoros már alig várja, hogy Magyarországon is megrendezésre kerüljön az első MotoGP verseny. Ennek ellenére folyamatosan hozza az ország a formáját. Mert ez egy olyan ország, ahol semmi sem mehet zökkenőmentesen. A sávolyi pálya is ilyen, miért is lenne kivétel? Először jöttek a csúszások, majd nagynehezen elkezdődtek a földmunkák. Ezért az évad elejéről a végére, szeptember 19.-re tették át az idei futaom, amit én kicsit optimistának tartok, mert egyre kétségesebb, hogy a munkagépek helyett egyáltalán fognak e feldübörögni versenygépek is Sávolyban. (Még Capirossi is ellene fogadott) Amire Mostanság pedig a kormány által kiutalt 35 milliárdot veszik gorcső alá, jogosságát és értelmét firtatva.
A jogosságát, mármint, hogy mennyire volt szabályos, azt nem tudom, és őszintén megvallva, ennyi lenyúlás, gyanús ügylet után, ami ebben az országban az utóbbi 20 évben volt, eggyel több vagy kevesebb már mindegy.
Hogy értelme volt-e, az már kicsit egyszerűbb számomra, hisz mint motoros azonnal rábökném, hogy persze, hogy értelmes befektetés volt. De ezen túl is azt kell mondanom, hogy hosszú távon aligha volt rossz befektetés, még ha maga a pálya nem is fogja a nyereséget egymagában behozni. Azonban itt több dolgot kell figyelembe venni. Itt van például a szálláshelyekből befolyt jövedelem, akár a szobákat kiadóknál, akár a befizetett adók formájában. Másrészt pedig ott van az országinázs is. Ha csak körülbelül 10 évig fog itt szerepelni a versenysorozat, akkor is jelentő hirverést jelent az országnak, a balatoni régiónak. Ezt pedig számszerűleg elég nehéz eldönteni, hogy mennyire éri meg.
Tehát végül a költségeket, az esetleges susmusokat is figyelembe véve azt mondom, hogy kell az a pálya, pláne ha már elkezdték építeni, ország-világ előtt szétkürtölték, hogy lesz verseny. Elég nagy blama lenne, ha mégse készülne el időben. Mindenesetre jelenleg maximum crosspályának lenne jó a jelenlegi állapotában.
kép forrása: motogpworld.net