HTML

2010.03.12. 15:19 _phaidros_

Szaporodjatok és sokasodjatok

"Titokban a Vatikánban is mérlegelik a római katolikus papok és szerzetesek kötelező nőtlenségének esetleges eltörlését - írta pénteken a La Repubblica című olasz lap.

A római újság szerint a szentszék csak több évtizedes távlatban gondolja eltörölni a cölibátust." -Adja közre az MTI

Igazából soha nem értettem, hogy miért is kell a papi nőtlenséget fenntartani. Noha nem vagyok katolikus, de különféle tanulmányaim után sem értettem meg, hogy miért kell egy XVI. században született pápai döntést mindenkire kötelező érvényűen ráeröltetni. Nem egy esetet hallottam már papok házasságon kívüli szerelméről és gyereknemzéséről, (hogy a szexuális elhajlásokat, úgy mint a pedofíliát ne is említsük). Miért jobb egy házasságon kívüli szerelem, házasságon kívüli gyerek az egyház számára, mint egy példás családi életet élő egyházfi. Mellesleg ismertem olyan görögkatolikust (görög katolikus: akik nagyrészt megtartották az ortodo ritust, de elfogadjáka  pápa fennhatóságát), akiknél volt 7 gyermek és példás csalási életet éltek, tehát a katolikus egyházon belül is működik a dolog, és akkor mé nem hoztam elő a  protestáns egyházakat, vagy az ortodox egyházat, ahol a papi szerep nbem csorbul a házasság miatt.

Na de végső soron legyen a római katolikus egyház és híveinek a dolga...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://phaidros.blog.hu/api/trackback/id/tr231834407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása